JOC CALCULA&GO!

Sabeu quan comenceu una cosa però van sorgint imprevistos o altres inspiracions i no l’acabeu mai? Això m’ha passat amb aquest material. Només us dic que el vaig començar als inicis del confinament…imagineu quan fa que l’arrossego… ja em coneixeu, sóc d’aquelles amb mil i una pestanyes del Chrome i de distracció fàcil… 🤷

Un cop feta la intro amb els meus drames, us presento el joc, o jocs, de CALCULA&GO! que, com el títol indica, és una proposta lúdica de càlcul i direccionalitat. El que m’agraden a mi els jocs eh?

CALCULA&GO! no té massa secret i segurament no he inventat res nou. De fet, la inspiració va venir quan, volia crear més targetes pel joc de Creaduca “el peix busca el camí”, ja que les que hi havia del nivell que a mi m’interessava se m’havien quedat curtes. Com sempre, l’Anna és una gran font d’inspiració!!

COM ES JUGA?

Com ja haureu anat veient si em seguiu, m’agrada pensar diferents opcions i variants de joc amb els materials que creo, en general no m’agraden les coses d’un sol ús! Intento que totes les propostes siguin obertes i que amb el mateix material se’n puguin crear d’altres (deixeu anar la vostra imaginació)!

Amb el joc CALCULA&GO! us presento 4 opcions de joc (amb variants dins de cadascuna) i us animo a pensar-ne d’altres!! A continuació us explico com jugar-hi!

JOC 1: L’EVOLUCIÓ

Aquesta primera modalitat de joc consisteix a ordenar les cartes del mateix color segons l’evolució de la imatge encerclada i a continuació fer les diferents operacions fins a arribar a un objecte final. Aquesta opció, jugada amb el taulell de joc 1, conté solucions.

MATERIAL: taulell de joc 1 o 2, fitxes objectes, fitxes evolució, làmina ”on arribem” i targetes d’operacions.

JOC 2:  COMBINA I TROBA L’OBJECTE

Aquest joc consisteix a combinar fitxes d’evolució en l’ordre que vulguem, fer les operacions corresponents i comprovar on arribem.

A la làmina d’ “on arribem si…” podem anar seleccionant i enganxant les fitxes d’evolució de la combinació que vulguem fer. D’aquesta manera serà més visual.

Abans de jugar a aquesta modalitat de joc cal pactar què fer en cas de sortir del taulell: l’opció A seria tornar enrere el nombre de caselles que faltin per arribar al nombre i l’opció B seria continuar per l’altre extrem de la fila o columna.

MATERIAL: taulell de joc 1 o 2, fitxes objectes, fitxes evolució, làmina ”on arribem” i targetes d’operacions.

JOC 3: CAMÍ A L’OBJECTE

Aquesta opció consisteix a arribar a un objecte triat a l’atzar tot tirant dos daus i fent les operacions que es consideri en cada cas. És a dir, cada jugador o jugadora agafat a l’atzar una fitxa d’objecte i intentarà arribar a ella combinant operacions amb dos daus. El primer o la primera a arribar al seu objectiu guanya la partida.

Abans de jugar a aquesta modalitat de joc cal pactar què fer en cas de sortir del taulell: l’opció A seria tornar enrere el nombre de caselles que faltin per arribar al nombre i l’opció B seria continuar per l’altre extrem de la fila o columna.

MATERIAL: taulell de joc 1 o 2, fitxes d’objectes i dos daus numèrics.

JOC 4: AGAFA I MOU

En aquesta modalitat de joc, com el nom indica, els jugadors i/o les jugadores aniran agafant cartes d’operació a l’atzar (fins a 6 cartes) fins a veure a quina casella s’acaba amb aquella combinació. Per fer el seguiment de les tirades es pot fer servir la làmina ”On arribem” i anar-hi col·locant les fitxes d’evolució que vagin sortint i, finalment, la fitxa de l’objecte final.

Abans de jugar a aquesta modalitat de joc cal pactar què fer en cas de sortir del taulell: l’opció A seria tornar enrere el nombre de caselles que faltin per arribar al nombre i l’opció B seria continuar per l’altre extrem de la fila o columna.

MATERIAL: taulell de joc 1 o 2, fitxes objectes, fitxes d’evolució, targetes d’operacions i làmina “On arribem”.

Totes les opcions permeten l’afegit de trobar i escriure on es troba l’objecte en qüestió a casa, sempre que es jugui en un habitatge, amb la làmina de “A casa està…”.

 

QUÈ INCLOU EL PACK?

  • Les instruccions dels diferents jocs i solucions (joc 1).
  • Un taulell (1) amb distribució dels objectes fixa.
  • Un taulell (2) per confeccionar-lo a l’atzar amb les fitxes d’objectes, fent d’aquest un taulell nou a cada joc!
  • 34 fitxes dels objectes, amb el nom al revers (autocorregible).
  • 32 fitxes d’evolució i 6 fitxes buides per a complementar les targetes d’operació neutres.
  • Les làmines de joc “on arribem si…”, per enganxar les fitxes d’evolució i l’objecte final i “a casa està…” per pintar  les direccions i els passos si es juga en un habitatge.
  • 36 targetes d’operacions amb sumes i restes de diferents nivells, classificades per colors per si el joc requereix fixar-se en l’evolució.
  • 12 targetes d’operacions buides per a crear operacions i direccions amb retoladors de pissarra Vileda.

QUÈ ES TREBALLA AMB AQUEST JOC?

Aquest material pot tenir diferents possibilitats i variants de joc.  És per això que resulta complicat pensar en el que poden arribar a treballar, ja que tot depèn de quina proposta es fa amb el material. No obstant, si us puc fer 5 cèntims del que es treballa a les propostes de joc recollides en aquest post, però ja us dic, poden ser més amb imaginació i bones idees.

  • Direccionalitat
  • Numeració i càlcul (Sumes i restes)
  • Lògica
  • Estratègia
  • Vocabulari d’objectes de casa
  • Distàncies i unitats de mesura (passos)

Podeu descarregar el pack del joc CALCULA&GO! fent clic aquí.

Al següent enllaç trobareu la versió en CASTELLÀ!

 

PERQUÈ, SENYORS I SENYORES, JUGANT S’APRÈN!

 

 

 

 

 

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *